Супрун хоче законом обмежити рекламу ліків

Мінохоронздоров’я України розробило законопроект про рекламу лікарських засобів, в якому пропонується суттєве її обмеження та чіткий контроль за її змістом.

Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

«МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – зазначила вона.

За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – підкреслила Супрун.

На думку авторів законопроекту, це відбувається через те, що відсутній належний контроль. Виявлення порушень та накладання штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі за законом викинуто з цього процесу. Тому команда МОЗ розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків, аби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Супрун також назвала кілька основних пунктів запропонованого законопроекту. Це, зокрема, обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються також чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

З повним текстом законопроекту можна ознайомитися тут.

Читайте також – Уляна Супрун: Українська медицина наблизиться до Європи.

Читайте також

У передмісті Чикаго вдруге відбудеться фестиваль «Червона Рута»
Світ
0 shares0 views

У передмісті Чикаго вдруге відбудеться фестиваль «Червона Рута»

vidia.ua - Тра 25, 2018

В місті Палатайн поблизу Чикаго 9-10 червня 2018 року вже вдруге відбудеться фестиваль «Червона рута». Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку…

Нідерланди та Австралія офіційно звинуватили Росію в катастрофі MH17
Світ
0 shares0 views

Нідерланди та Австралія офіційно звинуватили Росію в катастрофі MH17

vidia.ua - Тра 25, 2018

Влада Австралії та Нідерландів офіційно звинуватила Росію в катастрофі літака рейсу MH17 у небі над Донбасом у липні 2014 року. Про це повідомляє…

У Чикаго український автор презентує власні шпигунські мемуари
Світ
0 shares0 views

У Чикаго український автор презентує власні шпигунські мемуари

vidia.ua - Тра 24, 2018

В Українському інституті сучасного мистецтва у Чикаго 25 травня відбудеться презентація книги українця Ярослава Мартинюка «Монте Роза: Мемуари випадкового шпигуна». Про це повідомляє…