Супрун хоче законом обмежити рекламу ліків

Мінохоронздоров’я України розробило законопроект про рекламу лікарських засобів, в якому пропонується суттєве її обмеження та чіткий контроль за її змістом.

Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

«МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – зазначила вона.

За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – підкреслила Супрун.

На думку авторів законопроекту, це відбувається через те, що відсутній належний контроль. Виявлення порушень та накладання штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі за законом викинуто з цього процесу. Тому команда МОЗ розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків, аби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Супрун також назвала кілька основних пунктів запропонованого законопроекту. Це, зокрема, обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються також чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

З повним текстом законопроекту можна ознайомитися тут.

Читайте також – Уляна Супрун: Українська медицина наблизиться до Європи.

Читайте також

У Чикаго поховали духовного батька української громади
Важливе, Світ
0 shares0 views

У Чикаго поховали духовного батька української громади

vidia.ua - Бер 16, 2019

Отець Мирон Панчук, священик Єпархії св. Миколая, Української Католицької Церкви, відійшов у вічність в Чикаго 9 березня і був похований 15 березня на…

Лідери діаспори виступили на захист Уляни Супрун
Україна
0 shares0 views

Лідери діаспори виступили на захист Уляни Супрун

vidia.ua - Лют 07, 2019

Лідери української діаспори виступили на захист Уляни Супрун, яку, нещодавно, рішенням судді Київського окружного адміністративного суду відсторонено від виконання обов'язків Міністра охорони здоров'я України,…

Український ФК “Тризуб” запрошує на матч, неподалік Чикаго
Афіша, Чикаго
0 shares0 views

Український ФК “Тризуб” запрошує на матч, неподалік Чикаго

vidia.ua - Лют 06, 2019

Українська команда ФК "Тризуб" (Чикаго) зіграє матч проти команди "Коламбус" (штат Огайо). Поєдинок з футзалу (різновид футболу в приміщенні) відбудеться в суботу 9…