Супрун хоче законом обмежити рекламу ліків

Мінохоронздоров’я України розробило законопроект про рекламу лікарських засобів, в якому пропонується суттєве її обмеження та чіткий контроль за її змістом.

Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

«МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – зазначила вона.

За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – підкреслила Супрун.

На думку авторів законопроекту, це відбувається через те, що відсутній належний контроль. Виявлення порушень та накладання штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі за законом викинуто з цього процесу. Тому команда МОЗ розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків, аби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Супрун також назвала кілька основних пунктів запропонованого законопроекту. Це, зокрема, обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються також чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

З повним текстом законопроекту можна ознайомитися тут.

Читайте також – Уляна Супрун: Українська медицина наблизиться до Європи.

Читайте також

Як закінчувалася «дружба народів»: п’ять фактів порушення Росією договору
Україна
0 shares0 views

Як закінчувалася «дружба народів»: п’ять фактів порушення Росією договору

vidia.ua - Сер 31, 2018

Президент України Петро Порошенко пропонує розірвати договір «Про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною та Росією», що «з вини Москви вже давно став…

Аеропорт «Бориспіль» урочисто відзначить старт першого рейсу Ryanair
Україна
0 shares0 views

Аеропорт «Бориспіль» урочисто відзначить старт першого рейсу Ryanair

vidia.ua - Сер 31, 2018

Урочистий запуск першого рейсу авіакомпанії Ryanair «Київ-Бориспіль – Берлін-Шенефельд» відбудеться 3 вересня у Міжнародному аеропорту «Бориспіль». Про це повідомляє VIDIA з посиланням на…

Варфоломій повідомив російського патріарха про впровадження автокефалії в Україні
Світ
0 shares0 views

Варфоломій повідомив російського патріарха про впровадження автокефалії в Україні

vidia.ua - Сер 31, 2018

Сьогодні під час зустрічі у Стамбулі Константинопольський патріарх Варфоломій повідомив Московського патріарха Кирила про впровадження рішення про автокефалію в Україні. З такою заявою…