Супрун хоче законом обмежити рекламу ліків

Мінохоронздоров’я України розробило законопроект про рекламу лікарських засобів, в якому пропонується суттєве її обмеження та чіткий контроль за її змістом.

Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

«МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – зазначила вона.

За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – підкреслила Супрун.

На думку авторів законопроекту, це відбувається через те, що відсутній належний контроль. Виявлення порушень та накладання штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі за законом викинуто з цього процесу. Тому команда МОЗ розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків, аби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Супрун також назвала кілька основних пунктів запропонованого законопроекту. Це, зокрема, обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються також чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

З повним текстом законопроекту можна ознайомитися тут.

Читайте також – Уляна Супрун: Українська медицина наблизиться до Європи.

Читайте також

Світова преса: «Путін – Трамп: 1–0»
Світ
0 shares0 views

Світова преса: «Путін – Трамп: 1–0»

vidia.ua - Лип 17, 2018

Суперечливі результати й наслідки зустрічі президента США Дональда Трампа з президентом Росії Володимиром Путіним – тема практично кожного помітного видання Європи та за…

Волонтери розповіли, хто з ветеранів може отримати стипендію на навчання в Могилянці
Світ
0 shares0 views

Волонтери розповіли, хто з ветеранів може отримати стипендію на навчання в Могилянці

vidia.ua - Лип 17, 2018

Уже більше $7 тисяч із запланованих 10 зібрано на п’ять стипендій для українських ветеранів, які зможуть вступити на магістерські програми в Національному університеті…

«Міс Українська Канада 2018» стала українка з Альберти Юлія Щербань
Світ
0 shares0 views

«Міс Українська Канада 2018» стала українка з Альберти Юлія Щербань

vidia.ua - Лип 17, 2018

У неділю, 15 липня, у Торонто відбувся великий фінал шоу «Міс Українська Канада 2018», в якому перемогла українка Юлія Щербань з провінції Альберта.…