Супрун хоче законом обмежити рекламу ліків

Мінохоронздоров’я України розробило законопроект про рекламу лікарських засобів, в якому пропонується суттєве її обмеження та чіткий контроль за її змістом.

Про це повідомляє VIDIA з посиланням на Facebook-сторінку в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

«МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – зазначила вона.

За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – підкреслила Супрун.

На думку авторів законопроекту, це відбувається через те, що відсутній належний контроль. Виявлення порушень та накладання штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі за законом викинуто з цього процесу. Тому команда МОЗ розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків, аби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Супрун також назвала кілька основних пунктів запропонованого законопроекту. Це, зокрема, обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються також чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

З повним текстом законопроекту можна ознайомитися тут.

Читайте також – Уляна Супрун: Українська медицина наблизиться до Європи.

Читайте також

У Чикаго покажуть фільм про реабілітацію українських військових
Новини, Світ, Україна
0 shares0 views

У Чикаго покажуть фільм про реабілітацію українських військових

vidia.ua - Лис 16, 2018

Фільм з назвою "Rehab" (Реабілітація) покажуть в Чикаго в Українському культурному центрі 18 листопада. У документальній стрічці йдеться про реабілітацію шести військовиків, які отримали…

В боротьбі за незалежність України: українська діаспора США в роки Першої світової війни
Публікації, Світ, Україна
0 shares0 views

В боротьбі за незалежність України: українська діаспора США в роки Першої світової війни

vidia.ua - Лис 16, 2018

[caption id="attachment_70572" align="aligncenter" width="705"] Члени товариства «Січ» на святкових зборах у Нью-Йорку, 1917 рік.[/caption] У переддень Першої світової війни українська громада США була…

Культурна дипломатія в дії: У Чикаго покажуть роботи 32 українських митців
Світ
0 shares0 views

Культурна дипломатія в дії: У Чикаго покажуть роботи 32 українських митців

vidia.ua - Жов 11, 2018

12 жовтня в Українському інституті сучасного мистецтва в Чикаго відбудеться відкриття виставки "Сучасна українська графіка", повідомляє VIDIA.ua з посиланням на Генеральне консульство України в…